Publicador de continguts
Fitxers adjunts
Descarrega tots els fitxers disponibles d’aquesta nota de premsa
VidaCaixa obté un benefici net consolidat de 298 milions d’euros fins al març
- Les assegurances d’estalvi garantides i les rendes vitalícies són els productes que més han destacat, amb més de 2.300 milions d’euros en primes.
- MyBox Jubilació supera els 1.000 milions d’euros en patrimoni.
- VidaCaixa constitueix una Comissió d’Experts independents que assessorarà la companyia sobre les necessitats del col·lectiu sènior.
VidaCaixa ha obtingut un benefici net consolidat de 298 milions d’euros entre el gener i el març, un 8% més que l’any passat. Aquesta evolució s’explica pel bon comportament de totes les carteres, especialment del negoci d’estalvi, i pel creixement sostingut dels actius sota gestió.
El volum de primes i aportacions s’ha situat en els 3.820,9 milions d’euros, un 1,7% més. Les rendes vitalícies i les assegurances d’estalvi garantides han estat els productes més destacats pel que fa a la comercialització, amb unes primes de 2.336 milions d’euros.
La xifra de clients ha crescut un 4,3% en termes interanuals, fins a situar-se en els 6,6 milions.
Fins al març VidaCaixa ha abonat 1.461 milions d’euros en prestacions a més de 700.000 clients i les seves famílies a Espanya i Portugal, dels quals el 85% són persones de més de 65 anys. Del total de prestacions abonades a aquest col·lectiu, 446 milions d’euros s’han pagat en forma de renda, la qual cosa els ha permès rebre un complement a la seva pensió per jubilació. Aquestes dades són una mostra de la solvència i el compromís de la companyia amb els seus clients i, especialment, amb el col·lectiu sènior.
VidaCaixa gestiona 125.805 milions d’euros en actius (+8,6% respecte al març del 2023). D’aquests, 7.606 milions són de BPI Vida e Pensões.
En termes de Solvència II, la ràtio de solvència sobre el capital requerit al tancament del primer trimestre ha estat del 164%.
Assegurances d’estalvi
El total de primes en assegurances d’estalvi s’ha situat en els 2.945,5 milions d’euros, un 1,3% més que fa un any. El 96% correspon al segment individual i els productes més representatius han estat les assegurances d’estalvi garantit i les rendes, que permeten als clients percebre un complement mensual a la seva pensió per jubilació per a tota la vida.
Concretament, les rendes vitalícies han acumulat un total de 1.371 milions d’euros i les assegurances d’estalvi garantides 965 milions d’euros, entre les quals destaquen especialment CABK Estalvi Garantit i CABK Estalvi Projecte.
CABK Estalvi Garantit és una assegurança per a clients que volen garantir l’estalvi acumulat amb una temporalitat de 3 anys a prima única; en el cas de CABK Estalvi Projecte, el venciment del producte és personalitzable segons l’horitzó temporal (entre 3 i 10 anys).
Per la seva banda, els més de 200.000 clients que tenen contractat un MyBox Jubilació superen la xifra de 1.000 milions d’euros en patrimoni acumulat en els productes vinculats al servei. Aquest servei d’acumulació periòdica per a la jubilació amb capital protegit és una aposta decidida de la companyia per oferir als seus clients fórmules innovadores que combinin liquiditat, rendibilitat i protecció.
En el segment col·lectiu, les primes s’han situat en els 128,8 milions d’euros, un 13,3% més, a causa de l’entrada de nous clients.
Plans de pensions
Les aportacions a plans de pensions individuals han arribat als 263,1 milions d’euros, un 8% més. Els plans de pensions de VidaCaixa mantenen unes rendibilitats superiors a la mitjana del mercat en tots els horitzons temporals: un 11,1% a 1 any (enfront del 10,3% del mercat), un 2,8% a tres anys (enfront del 2,6% del mercat), un 3,9% a cinc anys (enfront del 3,4% del mercat) i un 3,5% a deu anys (enfront del 3% del mercat).
Les aportacions a plans de pensions col·lectius han arribat als 130,9 milions d’euros.
Assegurances vida-risc: Protecció de l’estalvi i els ingressos dels clientss
Aquest trimestre, les assegurances de risc han arribat als 481,5 milions d’euros en primes, un 4,5% més que l’any passat. D’aquesta xifra, 248,9 milions d’euros pertanyen al segment individual (+6,6%) i 232,6 milions d’euros a col·lectius (+2,3%).
MyBox Vida, el producte de vida inclòs dins la gamma MyBox de CaixaBank, ha complert 5 anys des del seu llançament. Aquesta assegurança, amb una cobertura de malalties greus de les més àmplies del mercat, ja té més de 800.000 clients. MyBox Vida Negocis, la proposta de valor per al segment dels negocis i les empreses, ha superat els 200.000 clients.
Compromesos amb les necessitats del col·lectiu sènior
Com a companyia asseguradora, VidaCaixa continua avançant en el seu objectiu de proporcionar seguretat i protecció a les persones i a la societat en el seu conjunt, alhora que posa el focus en la gent gran. Per poder avançar-se a les necessitats i oportunitats de millorar la qualitat de vida d’aquest col·lectiu, VidaCaixa ha constituït una Comissió d’Experts independents que assessorarà la companyia de manera periòdica en aquest sentit. Aquest òrgan analitzarà novetats i tendències pel que fa a envelliment actiu, cures, malalties neurodegeneratives i altres possibles millores aplicables als productes i serveis que ofereix la companyia.
La comissió estarà formada pel Dr. Javier Yanguas, psicòleg expert en col·lectius vulnerables i persones grans; Pedro Cano, director d’estratègia, planificació i organització del Consorci Corporació Sanitària Parc Taulí de Sabadell; la Dra. Pilar Cañabate, responsable de l’àrea d’atenció social d’ACE Alzheimer Center Barcelona, i Jesús Rodrigo, CEO de la Confederació Espanyola d’Alzheimer (CEAFA) i president de la Federación Alzheimer Iberoamérica (AIB).